2015. március 16., hétfő

A tested figyelmeztet, hallgasd meg!

Egy tükör segítségével egyszerűen tudjuk ellenőrizni a gerincünk állapotát, a testtartásunkat. Így észre tudjuk venni azokat a jeleket, amelyek lehet még nem okoznak fájdalmat és tüneteket, de ez csak idő kérdése.
Néhány egyszerű ellenőrzés:

1. Állj oldalt a tükörnek, ha látod a hátad felső részét oldalról, akkor a vállad már előre van esve és a hátad túl domború (kifózis gyanús), a gerinc ilyenkor előrehajlik, a vállak előreesnek.

2. Ebben a tartásban maradva, nézd meg, hogy a füleid hol vannak! Ha a vállad előtt van  ez azt jelenti, hogy gerinc előrehajlását a fej is követi. Ez a nyaktartás jellemzően feszes hátsó nyakizmokkal és trapézizommal jár.
És még egy utolsó:

3. Most állj szembe a tükörrel, nézd meg a kezed! Ha látod a kézfejedet (és a tenyered hátrafelé néz), akkor a vállaid előreestek és a felkarod befelé rotálódik. Ez a tartás a légzésednek sem és az emésztésednek sem tesz jót!
(Ezt talán már a füleden jön ki, ha hozzám jársz jógázni :) )

Ha a fentiek alapján úgy látod hogy nem egészséges a tartásod, lehet el kellene látogatnod egy jógaórára, vagy egy gyógytornászhoz...

Jógaórák a hét minden napján a Prána jógastúdióban! www.gaborjoga.hu 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése